Welkomstbrief voor nieuwe patiënten

In deze brief willen wij u van harte welkom heten in onze praktijk.

U vindt in deze brief algemene informatie over de praktijk en behandelingen.

 

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag van 8:30u tot 16:30u.

 

Bereikbaarheid

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag 8:30u tot 12:30u voor algemene vragen en afspraken maken onder 0252-530011. U krijgt dan een keuzemenu, kies optie 1.

 

Voor controle afspraken krijgt u iedere 6 maanden een oproep met een link om de afspraak te maken.

let op! Dit is enkel een afspraak voor controle en niet voor overige behandelingen zoals pijnklachten of gebitsreiniging.

 

Pijnklachten

Wanneer u een pijnklacht heeft, neem contact met ons op. Voor pijnklachten zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:30u tot 16:30u op 0252-530011. U krijgt dan een keuzemenu, kies optie 2

 

Bel ons indien mogelijk tussen 8.30u en 10.30u zodat wij u zo snel mogelijk en bij ernstige pijnklachten dezelfde dag kunnen helpen.

 

Indien de praktijk gesloten is wordt u doorverbonden met de mondzorgpoli MC Slotervaart in Amsterdam.

www.mondzorgpoli.nl

 

 

Uw afspraak

Wij behandelen uitsluitend op afspraak.

Indien u uw afspraak niet kunt nakomen, dient u deze minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen, anders kunnen wij de voor u gereserveerde tijd in rekening brengen. Dit wordt altijd door de behandelend tandarts of mondhygiënist besloten.

 

Controle afspraken

Wij adviseren patiënten iedere 6 maanden op controle te komen. Iedere 6 maanden sturen wij een herinnering. Houd er rekening mee dat wij het juiste emailadres moeten hebben en dat uw mailprovider de herinneringen kan weigeren of in ongewenste mail kan plaatsen.

 

Medische gegevens

Voor ieders veiligheid verzoeken wij u om ons steeds te informeren omtrent medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, allergieën, etc. Wij verzoeken u de gezondheidsvragenlijst op de website tijdens uw aanmelding correct in te vullen. U kunt bij uw apotheek ook om een overzicht vragen van uw medicatie.

 

Privacy regeling en geheimhouding

Patiënten informatie wordt niet aan derden gestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met medeweten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor het versturen van facturen via infomedics of naar een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing). U krijgt bij uw eerste bezoek een toestemmingsformulier dat u kunt ondertekenen zodat wij uw patiëntendossier mogen beheren.

 

Klanttevredenheid

Wij meten met regelmaat de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij de balie assistente en/of de tandarts.

 

Betalingsvoorwaarden

U krijgt van elke behandeling boven de 250 euro een begroting. Op verzoek kunnen wij ook een begroting maken voor behandelingen onder de 250 euro. De vergoeding is conform de polis van uw afgesloten zorgverzekering. Uw nota gaat via Infomedics naar uw verzekering, daar wordt gekeken naar de eventuele vergoeding. U ontvangt van het resterende bedrag een nota via Infomedics.

Meer informatie over de betalingsvoorwaarden is te verkrijgen bij de balie assistente.

 

Meningsverschil

Indien u een meningsverschil heeft met de tandarts en denkt dat de tandarts aantoonbaar in gebreke is gebleven, zonder dat u dat samen heeft kunnen oplossen, dan kunt u zich richten tot het Tandheelkundig Informatie Punt en uw klacht bespreken met een onafhankelijke partij.

In de onderstaande link komt u bij het contactformulier

https://www.knmt.nl/voor-patienten/ik-ben-ontevreden-wat-nu